بیناپردازان هوشمند سپاهان

HIKROBOT

آیا اسکنر بارکد موبایل برای کسب و کار من مناسب است؟

بارکد اسکنر موبایل

آیا اسکنر بارکد موبایل برای کسب و کار من مناسب است؟

 

امروزه، ما تقریباً در تمام جنبه‌های زندگی از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنیم برقراری ارتباط با عزیزان، خرید تقریباً هر چیزی، تماشای برنامه‌های تلویزیونی، لیست به ظاهر بی‌پایانی است. در سال‌های اخیر، استفاده از تلفن‌های هوشمند نیز به جریان‌های کاری بسیاری از صنایع گسترش یافته است.

این به این دلیل است که تلفن‌های هوشمند اندرویدی و iOS در همه جا رواج یافته اند و جایگزین قلم و کاغذ، ماشین‌حساب، رایانه‌های شخصی، دوربین‌ها و حتی دستگاه‌های تخصصی مانند تجهیزات نقشه‌برداری شده‌اند.

حتی اسکنرهای بارکد اکنون قابلیت‌های موبایلی دارند که به نام اسکنر بارکد موبایل شناخته می شوند و آن‌ها را برای بسیاری از مشاغل در دسترس قرار می‌دهند.

با این حال، حتی اسکنرهای بارکد ساخته‌شده ای که برای  انجام عملیات بسیاری از صنایع حیاتی هستند، ممکن است دیگر مورد نیاز نباشند. فرآیند کسب و کار شما ممکن است برای اسکنرهای بارکد موبایل مناسب‌تر باشد.

اسکنرهای بارکد موبایل که امروزه مشاهده می‌کنید (به عنوان مثال، تلفن‌های هوشمند همراه با نرم‌افزار اسکن بارکد یا کیت توسعه نرم‌افزار (SDK)) می‌توانند خواندن بارکد مبتنی بر تصویر را انجام دهند، دارای دوربین با رزولوشن بالا و همچنین پردازش و رمزگشایی سریع هستند. آن‌ها مقرون‌به‌صرفه، آسان در استفاده، قابل‌اندازه‌گیری و قابل فعال سازی روی دستگاه‌های موجود کارمندان هستند، که آن‌ها را برای شرکت‌هایی که نیاز به راه‌اندازی سریع قابلیت‌های اسکن بارکد دارند، مناسب می‌سازد.

به عنوان مثال، ممکن است رانندگان تحویل دهنده نیاز داشته باشند که به سرعت بارکد روی گواهینامه رانندگی مشتری را اسکن کنند. با این حال، آن تحویل‌دهنده به یک اسکنر بارکد دستی مناسب نیاز ندارد، زیرا در محیط صنعتی کار نمی‌کند و شرکت آنها نیازی به صرف هزینه برای صدور دستگاه‌های پیچیده‌ای ندارد که نیاز به آموزش ناوگان داشته باشد. در عوض، راننده باید به راحتی بتواند با حداقل آموزش و راه‌اندازی از تلفن هوشمند خود برای اسکن گواهینامه استفاده کند.

مزایای اسکن بارکد با موبایل:

مقرون به صرفه

اکثر نرم افزارها و ابزارهای اسکن مبتنی بر گوشی هوشمند مقرون به صرفه هستند و دارای مدل های پرداخت انعطاف پذیری می باشند. هزینه نرم‌افزار اسکن معمولاً به صورت اشتراک ماهانه یا سالانه محاسبه می شود. گوشی های هوشمند در طیف گسترده ای از قیمت ها در دسترس هستند، بنابراین خرید گوشی های جدید در صورت نیاز اجباری نیست. به احتمال زیاد، کارمندان شما در حال حاضر یک گوشی هوشمند شخصی یا سازمانی در اختیار دارند.

مقیاس پذیر

از آنجایی که گوشی های هوشمند چند منظوره هستند، به سازمان ها این امکان را می دهند تا دستگاه هایی را خریداری کنند که در صورت تغییر تقاضا (مانند پایان فصل تعطیلات)، قابل چرخش و تغییر کاربری باشند. همچنین، خرید و راه‌اندازی گوشی های هوشمند در صورت نیاز فوری به افزایش مقیاس، سریع و آسان است.

سهولت استفاده

از آنجایی که اکثر مردم روزانه از گوشی های هوشمند iOS و Android استفاده می کنند، با سیستم عامل ها و عملکردهای کلی دستگاه ها آشنا هستند. استفاده از گوشی هوشمند به عنوان اسکنر به سادگی گرفتن عکس از خانواده است – هدف قرار دهید، نشانه بگیرید و کلیک کنید. علاوه بر این، بسیاری از افراد از قبل کاربران اسکن های مبتنی بر گوشی هوشمند هستند زیرا این فناوری با زندگی روزمره ما ادغام شده است.

به عنوان مثال، از زمان باز شدن رستوران ها پس از تعطیلی های مرتبط با کووید، اسکن کد QR برای مشاهده منو به یک امر رایج تبدیل شده است. مصرف کنندگان همچنین از اسکن روی گوشی های خود برای بررسی قیمت یا دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصولات در فروشگاه های خرده فروشی استفاده می کنند.

مدل “دستگاه خود را بیاورید” (BYOD)

BYOD به استفاده کارمندان از دستگاه های شخصی خود برای دسترسی به برنامه ها و داده های سازمانی اشاره دارد. بسیاری از سازمان ها مدل BYOD را برای اسکن و دستگاه های بهره وری اتخاذ کرده اند. برای کارفرما، این امر هزینه دستگاه را کاهش می دهد و فقط هزینه نرم‌افزار اسکن باقی می ماند. برای کارمندان، این مدل تعامل با برنامه های سازمانی را آسان تر می کند، زیرا روی وسایلی که قبلاً به آنها عادت کرده اند در دسترس هستند.

بارکد اسکنر موبایل

چه زمانی اسکنر بارکد را نسبت به اسکنر دستی سنتی انتخاب کنیم

گوشی های هوشمند می توانند راه حلی کم هزینه و مقیاس پذیر برای بسیاری از برنامه ها و صنایع باشند، اما مهم است بدانید که چه زمانی گوشی های هوشمند نسبت به سخت‌افزار اختصاصی اسکن مناسب تر هستند. این جدول یک منبع پایه خوب برای تعیین اینکه کدام ویژگی های اسکن برای برنامه شما مناسب تر است، می باشد:

ویژگی اسکنر بارکد موبایل اسکنر بارکد سنتی
هزینه کمتر به دلیل BYOD یا کاهش هزینه به ازای هر دستگاه سرمایه گذاری اولیه بالاتر
مقیاس پذیری بسیار مقیاس پذیر و با نیازهای متغیر سازگار است ممکن است برای مقیاس بندی نیاز به سرمایه گذاری اضافی داشته باشد
سهولت استفاده به دلیل رابط کاربری آشنا و آموزش کم، بسیار کاربرپسند است ممکن است بسته به ویژگی ها و عملکرد به آموزش بیشتری نیاز داشته باشد
استحکام به طور کلی کمتر بادوام هستند؛ ممکن است برای محیط های خشن مناسب نباشند بادوام تر و محکم تر برای محیط های سخت
برد اسکن برد اسکن کوتاه تر برد اسکن طولانی تر
ویژگی های تخصصی ممکن است ویژگی های تخصصی نداشته باشند اغلب ویژگی های تخصصی ارائه می دهند (به عنوان مثال، اسکن از راه دور، پشتیبانی ماشه)
بارکد اسکنر موبایل

کاربردهای رایج برای اسکنر بارکد موبایل

  • خودروسازی: اسکن VIN
  • بانکداری: درخواست های وام
  • مصرف کننده: جستجوی اطلاعات محصول خرده فروشی
  • تحویل: بسته های کوچک، خدمات خانگی، تأیید سن
  • غذا و نوشیدنی: موجودی/توزیع
  • مراقبت های بهداشتی: ردیابی/موجودی دارو، تست های خانگی کووید-19
  • خرده فروشی: دستیار خرید، جستجوی قیمت
  • حمل و نقل: فروش مواد غذایی و نوشیدنی در حین پرواز، اسکن کارت پرواز
  • باربری: تحویل و جمع‌آوری بار از کامیون

در بحث اسکن بارکد موبایل، مهم است به یاد داشته باشیم که این دستگاه ها بخشی از یک اکوسیستم بزرگتر هستند. یک بارکد معمولاً در طول مسیر توسط دستگاه های مختلف اسکن می شود. انتخاب دستگاه مناسب برای کاربرد مورد نظر بسیار مهم است، خواه یک سیستم بارکد ثابت برای خط نقاله، یک خواننده ارائه برای ایستگاه بسته بندی، یک خواننده دستی برای کدهای DPM در تولید، یا یک گوشی هوشمند برای اسکن در محل باشد.

نتیجه گیری

در مورد اینکه آیا از اسکنر بارکد موبایل استفاده کنید، در نهایت به برنامه های شما و چرخه عمر بارکدهای محصول شما بستگی دارد. با توجه به مزایایی که اسکنرهای موبایل ارائه می دهند، آنها به طور فزاینده ای با مشاغل سریع و رو به مصرف کننده که نیاز به انعطاف پذیری و هزینه های پایین سخت‌افزار دارند، سازگار می شوند. حتی اگر از قبل اسکنرهای دستی سنتی را در بخش هایی از کسب و کار خود مستقر کرده اید، ارزش دارد بررسی کنید که آیا برنامه های دیگری وجود دارد که از اسکنرهای موبایل بهره‌مند شوند.

منبع:

IS A MOBILE BARCODE SCANNER RIGHT FOR MY BUSINESS

Summary
آیا اسکنر بارکد موبایل برای کسب و کار من مناسب است؟
Article Name
آیا اسکنر بارکد موبایل برای کسب و کار من مناسب است؟
Description
چه کسب و کاری دارید؟ آیا اسکنر بارکد موبایل برای کسب و کار شما مفید است؟ این سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ می دهیم.
Author
Publisher Name
Hikrobot.ir
Publisher Logo

فهرست مطالب