بیناپردازان هوشمند سپاهان

HIKROBOT

چشم انداز آینده IoT در صنعت لجستیک و حمل و نقل

چشم انداز آینده IoT در صنعت لجستیک و حمل و نقل

صنعت لجستیک و حمل و نقل و IOT

در عصر فن آوری کنونی، هیچ کس نمی تواند قابلیت های IoT در ایجاد یک دنیای متصل را انکار کند. منظورم ارتباط با مردم نیست. IoT این امکان را فراهم کرده است که دارایی های غیر زنده به هم متصل شوند و اطلاعات را در یک شبکه گسترده در فواصل طولانی به اشتراک بگذارند.

این فن آوری تاثیر زیادی برای صنایع مختلف داشته است. یکی از این بخش ها که از ظهور IoT گسترش یافته، صنعت لجستیک و حمل و نقل است. این تکنولوژی صنایعی را تحت تاثیر قرار می دهد که کاملا به دستگاه های فیزیکی متصل به بی سیم خود وابسته هستند و از این رو یکی از محرک های اصلی به سمت فن آوری IoT است.

بیشتر سرمایه گذاری در تهیه سخت‌افزار IoT و ایجاد شبکه ای برای ارتباطات دوربرد انجام شده است. براساس تحقیقات Transparency Market Research، انتظار می رود از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۶، بخش بازار IoT در لجستیک با رشد ۱۲٫۴ درصدی مواجه شود و در سال ۲۰۲۶ به مجموع سرمایه بازار ۶۳٫۷ میلیارد دلار برسد.

این آمار نشان دهنده افزایش کاربردهای IoT در صنعت لجستیک و حمل و نقل است. بیایید تاثیر این فن آوری پیشرفته را در این صنعت ببینیم.

IOT در لجستیک

تاثیر IoT در  صنعت لجستیک

با بررسی دقیق فرآیندهای درگیر در یک صنعت لجستیک، تاثیر IoT را می توان به راحتی مشاهده کرد. IoT به شرکت های لجستیک اجازه داده است تا عملیات انبار را خودکار کنند، حمل و نقل بار را افزایش دهند و تحویل نهایی به موقع محصولات را تضمین کنند.

بسیاری از افراد ادغام IoT در یک مجموعه لجستیک را بسیار گران می‌دانند. با این حال، مزایای نصب آن بیشتر از هزینه یکپارچه سازی آن است. همچنین، هزینه‌ی حفظ و نگهداری سیستم IoT بسیار کمتر از هزینه راه‌اندازی آن است. یک سیستم IoT وقتی یکپارچه شود، می تواند برای مدت های طولانی برای اطمینان از ایمنی و امنیت کارگران، بالا بردن میزان رضایت مشتری و دستیابی به برتری عملیاتی کار کند.

IOT در لجستیک

یک سیستم IoT به یک شرکت لجستیک اجازه می دهد تا:

  • نظارت بر شاخص های کلیدی عملکرد و پارامترهای ضروری که بر دارایی ها تاثیر می گذارند را با دقت انجام دهید.
  • در مورد هر جنبه ای که ممکن است بر توزیع مؤثر تاثیر بگذارد، هشدارهای زنده دریافت کنید.
  • ناکارآمدی هایی که ممکن است منجر به تاخیر در تحویل شوند را شناسایی کنید.
  • فرایندهای خودکار به شما برای حذف خطاهای انسانی، کاهش مداخله انسانی، کاهش هزینه ها و بهبود کیفیت کمک می‌کند.

IOT در لجستیک

به کمک دستگاه‌های IoT نصب شده در قسمت‌های مختلف بخش‌های لجستیک حجم زیادی از اطلاعات بدست می‌آید که شرکت‌های لجستیکی می توانند به راحتی آن ها را از طریق ابر داده‌ها و قابلیت های ذخیره‌سازی برای ایجاد بینش های مفید پردازش کنند. آن ها می توانند عملیات خود را اصلاح کنند و تصمیمات هوشمندانه ای برای بهبود کارایی کلی خود بگیرند. بیایید به برخی از کاربردهای این فن آوری پیشرفته در لجستیک نگاهی بیندازیم:

صنعت لجستیک به طور کامل وابسته به عملیات میدانی همراه با انبارداری و ناوگان حمل و نقل آن است. IoT به شرکت های حمل و نقل اجازه می دهد تا اطلاعات مربوط به انبار  را در محل و اطلاعات وسایل نقلیه را جمع‌آوری کنند. این نظارت روزانه به آن ها اجازه می دهد تا برنامه کارمندان را حفظ کرده و استفاده از کامیون ها را از راه دور مدیریت کنند.

علاوه بر این،IoT  منجر به ارتباط مؤثر بین اپراتورهای ناوگان و کامیون داران همراه با ایجاد شفافیت بین آن ها می شود. از این رو شرکت‌ها می‌توانند موقعیت کامیون های ناوگان خود را ردیابی کنند و زمان واکنش را در مواقع اضطراری افزایش دهند. اطلاعات بی‌درنگ همچنین به شرکت ها اجازه می دهد تا تایید کنند که کامیون داران دستورالعمل ها را دنبال می کنند و تحویل به موقع کالاها را تضمین می کنند.

مدیریت مناسب موجودی. ادغام IoT در بخش لجستیک نیز شرکت ها را قادر می سازد تا فرایندهای خود را ساده کنند و عملکرد انبارهای خود را بالا ببرند. شرکت ها می توانند دید روشنی نسبت به شرایط عرضه و تقاضا داشته باشند و از این رو می توانند سطوح سهام مناسب را برای اتخاذ اقدامات پیشگیرانه در صورت نوسان تقاضا حفظ کنند.

IOT در لجستیک

سنسورها، RFID ها و سایر سخت افزارها به شرکت ها اجازه می دهند تا موجودی مناسب را حفظ کنند، از انبار کردن بیش از حد جلوگیری کنند و به تعادل عرضه و تقاضا در بازار کمک کنند. شرکت ها می توانند سطح موجودی را به صورت روزانه پایش کنند و در صورتی که موجودی کم‌تر از آستانه مورد نیاز باشد، هشدار دریافت کنند. علاوه بر این، راه حل های IoT را می توان طوری برنامه ریزی کرد که به طور خودکار با فروشنده برای افزایش یا کاهش نرخ تولید به ازای هر موجودی در انبارها تماس بگیرد.

استفاده و مدیریت بهتر منابع. استفاده از IoT همچنین به شرکت‌ها کمک می‌کند تا منابع و دارایی‌های خود را به شیوه ای بهینه مدیریت کنند. این امر منجر به افزایش بهره وری عملیاتی و استفاده صحیح از منابع می شود.

IoT  امکان توسعه خودروهای متصل را فراهم کرده است که شرکت های ناوگان مدرن می توانند از آن ها برای سرعت بخشیدن به سیستم تحویل خود استفاده کنند. کامیون ها با اتصال به GPS و دیگر ابزارهای موقعیت جغرافیایی آنلاین می توانند به صورت خودکار جهت رسیدن به مقصد و اطلاعات مربوط به ترافیک جاده ها را به دست آورند. در نتیجه، شرکت های ناوگان می توانند مصرف سوخت را کاهش دهند و تحویل به موقع کالا را تضمین کنند.

خدمات بهتر به مشتری

برای مشتریانی که می‌خواهند کل چرخه تولید و توزیع محصولاتی که خریداری می کنند را بدانند، شرکت ها اکنون می توانند قابلیت ردیابی آن را از طریق راهکارهای IoT به آن ها ارائه دهند. آن ها می توانند اطلاعات لحظه ای در مورد ارسال محصولات خود داشته باشند و می توانند سفارش‌ها را از راه دور ردیابی کنند. این کار تجربه مشتری را بهبود می بخشد و به شرکت ها کمک می کند تا زنجیره تحویل خود را براساس اطلاعات جمع‌آوری شده از مشتریان خود بهینه‌سازی کنند. این امر همچنین حسن نیت یک برند را در میان مشتریانش ایجاد می کند و باعث فروش محصولات بیشتر می شود.

امکانات آینده IoT در بخش لجستیک. در زمان پیش رو، می توان انتظار داشت که IoT شاهد رشد فوق‌العاده ای در حوزه حمل و نقل و لجستیک باشد. مدیران ناوگان و اپراتورها دسترسی بیشتری به اطلاعات از راه دور در نوک انگشتان خود خواهند داشت و از این اطلاعات برای کاهش هزینه، کاهش خطاهای انسانی، افزایش بهره وری زنجیره تامین و خودکارسازی فرایندهای لجستیک هوشمند انتها به انتها استفاده خواهند کرد.

در کنار قابلیت های پردازش و ذخیره سای داده‌ها، IoT  می‌تواند برای پیش بینی تنگناهایی که منجر به عملیات ناکارآمد در یک کسب وکار لجستیک می شوند نیز مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، شرایط کاری می تواند بهبود یابد و منابع می توانند به طور بهینه برای اطمینان از تحویل به موقع کالا و افزایش رضایت مشتری مورد استفاده قرار گیرند.

آینده iOt

شرکت بیناپردازان هوشمند سپاهان ارائه دهنده فروش و خدمات دوربین های هوشمند و تجهیزات بینایی ماشین برند هایک ربات در ایران است. برای خرید دوربین هوشمند با ما در تماس باشید.

منبع: TechTarget

Summary
چشم انداز آینده IoT در صنعت لجستیک و حمل و نقل
Article Name
چشم انداز آینده IoT در صنعت لجستیک و حمل و نقل
Description
IoT به صنعت لجستیک اجازه کمک می کند تا عملیات انبار را خودکار کنند، حمل و نقل بار را افزایش دهند و تحویل نهایی به موقع را تضمین کنند.
Author
Publisher Name
Hikrobot
Publisher Logo

فهرست مطالب